Women in Fashion

One of the marketing tools more commonly used by fashion industry is publicity. As publicity is closely related to art, professor Ana María Falcón has made a presentation for our Leoanardo students about Yolanda Domínguez, a Spanish artist who takes her inspiration straight from fashion.
In an interview, Dominguez explains:
I tried to express what many women feel about women’s magazines and the image of women in the media – absurd, artificial, a hanger to wear dresses and bags, only concerned about being skinny, beautiful. We don’t identify with this type of woman – we are much more. I used the impossible poses to show how absurd it is in a real context…… I try to express deep questions with irony and humour. I feel that when you can laugh at something you can get rid of it.
Here is one of Yolanda's more outstanding video about women in fashion:


    

Una de las herramientas más usadas por la industria de la moda es la publicidad. Dado que ésta está muy ligada al arte, la profesora Ana María Falcón ha hecho una presentación para nuestros alumnos Leonardo sobre Yolanda Domínguez, una artista española que se inspira directamente en la moda para crear su obra. En una entrevista, Dominguez explica:
 

Intento expresar lo que sienten muchas mujeres sobre las mujeres que aparecen en las revistas y la imagen que se da en los mass media - absurda, artificial, una percha para llevar vestidos y bolsos, sólo preocupadas por estar delgadas, guapas identificamos con ese tipo de mujer, somos mucho más que eso. He utilizado poses imposibles para mostrar qué absurdo parece llevado a la vida real... Intento expresar cuestiones profundas con ironía y humor. Creo que si puedes reírte de algo, te lo puedes quitar de encima.

Aquí tenéis uno de los vídeos más destacados de Yolanda sobre la mujer en la moda.

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